IX ÉPOCA

20.11.09

Unha de contos e contistas no Casco Vello vigués

A propaganda sobre inauguracións de obras innecesarias no Casco Vello, déixanos hoxe unhas xoias que poñen de manifesto "sen complexos" a solemne caradura dos nosos munícipes. Coas re-inauguracións que se suceden nestes días no barrio antigo vigués, parece que se quere emular a Fraga Iribarne, cando inauguraba por enésima vez o famoso Canal de Experiencias Pesqueras de Bouzas (que obstenta un récord difícil de superar... pero deámoslle tempo a estes...).  E é que isto da política homologa de carallo.
Agora toca "redescrubrir" algo  sobradamente coñecido dende hai anos para os que paseamos polo Casco Vello, o Banco dos Contos,  cuia "posta en valor" xa fora publicada polo propio Concello de Vigo alá polo ano 2001. Toca inaugurar rúas que xa foran recentemente rehabilitadas e ás que agora se lles cambia os seus pavimentos catalogados por outros non previstos na normativa. Toca contar historias sobre "inundacións" no Casco Vello -das que ningún veciño de Vigo nin os medios de comunicación teñen constancia dende hai moitos anos, e que virían a ser agora felizmente solucionadas por obra e gracia do BNG.
A foto e noticia publicada na edición impresa de hoxe da Voz de Galicia con Eudosio, Santiago Domínguez, María Méndez (BNG), Carlos Font (PSOE) e outros caras, sentados no maxicamente "redescuberto" Banco dos Contos, xogando a intercambiarse moedas, non ten prezo, nin máis lectura malévola cá que vostedes se imaxinan. Ou eles son tontos, ou ignorantes, ou pensan que os tontos somos tódolos demais. Claro que se os medios de comunicación tragan, abonda: esa é a única verdade que conta para os nosos contistas.

Pero unha imaxe vale máis que mil palabras. Vale para desenmascarar as trapalladas destes vendedores: son as páxinas 33, 35 e 40 da memoria do programa europeo URBAN (1995-2001), editada polo Concello de Vigo e que pode consultarse na web oficial do Concello de Vigo.  Comparen o publicado hoxe no Faro de Vigo e na Voz de Galicia, co publicado en 2001 nun libro editado polo Concello de Vigo (clic na imaxe a agranda): vostedes mesmos.






10 comentarios:

Anónimo dixo...

Desde hace unos días leo este periódico y quiero felicitar a todos los que lo hacéis posible, no solamente es preciso en sus informaciones, sino que la calidad del texto es excelente. Enhorabuena.
He leído detenidamente esta noticia. Estoy totalmente de acuerdo. Hace pocos años se realizó una intervención muy seria en el Casco Vello de Vigo. Imagino que con muy pocos recursos, pues las actuaciones fueron limitadas, pero lo que se hizo. Se hizo bien, documentándose y respetando nuestro patrimonio. La “desfeita” que se está haciendo ahora, no tiene parangón. Están convirtiendo la zona en una especie de parque temático del mal gusto. Hay lugares que tienen la condición de históricos. En ellos han pasado muchas cosas, y es mejor no hacer nada, que hacerlo mal. Lo que están haciendo en el Casco Vello es una autentica memez. Como dicen en uno de los comentarios: una horterada. Si se le encarga a un arquitecto borracho este proyecto y se le dice: “Hazlo lo peor posible”. Dudo que lo hiciera peor.
Después de leer lo del banco dos contos, no solo es que los que han decidió deteriorar la zona sean unos ignorantes, sino que tienen mucha cara. Pero que se creen, que somos imbéciles, Que somos idiotas. Pero si ese banco ya estaba en valor. Solo pretenden la foto, mañana les da igual. Es triste y decepcionante tener políticos así.
Tengo que reconocer que desconozco como está la política municipal. Mi curiosidad, en relación con este asunto, aumentó con la lectura de este Blog, y pregunté: ¿Quién es ese Santi?, del que tanto se habla en estas páginas, y sobre el que se cargan tanto las tintas. Al principio pensé que era un asunto personal del Blog. No es normal polarizar tantos comentarios negativos sobre una sola persona. Pero tengo que reconocer, que he preguntado a varios amigos que están al tanto de lo que ocurre en el ayuntamiento. Todos los comentarios fueron más fuertes que los que aparecen en estas páginas. Esto me lleva a pensar el peligro que supone para una sociedad que sujetos de perfil bajo lleguen a cargos de responsabilidad.

Carlos R dixo...

Los perfiles bajos se rodean de perfiles aún más bajos, por eso de la sombra

Anónimo dixo...

Una pregunta: ¿Podrá la Unión Europea solicitar el reintegro de los dineros gastados en el PLAN URBAN en Vigo?.
Lo digo porque hace menos de 10 años se gastó mucho dinero. Ahora llegó el SANTI levanto todo y dejo su cagada.

Marcos Andion dixo...

También en esto parece que "hay untamiento". Francamente, no hay cómo calificar este descaro.
Supongo que ellos, carentes de ideas pero necesitados de "invertir" nuestros dineros para el beneficio de acabará sabiéndose quién, han decidido que tenemos frágil memoria; que los medios de comunicación "apesebrados" la tienen más frágil todavía, por culpa de la persistente desprofesionalización de las redacciones, y que pueden hacer lo que les dé la gana con nuestro dinero sin que nadie se acuerde de nada.
El bochorno, si no la indignación, es la única actitud aceptable ante este tipo de espectáculos, consistentes en "arreglarnos" una y otra vez cualquier cosa.
Muerto, o al menos cataléptico, el ladrillismo, se han lanzado al "granitismo" más descarado.
Pero resultaríamos tan imbéciles como ellos pretenden que somos si no relacionásemos ésto con la perversión de esta fórmula del bi-gobierno:
El principio básico del bigobierno es que nadie se mete en el territorio del otro, de tal modo que aquí tenemos un alcalde imposibilitado de dirigir la política municipal, porque estos virtuosos de "la política" incrustados en el BNG no pueden quedarse atrás y han de gastarse los dineros en el ámbito de sus competencias. Y el caso es que en el terreno del gasto con rendimientos sólo les han dejado el Casco Vello.
Que luego unten a sus pesebristas con compras suntuarias de pazos ruinosos, en lugar de expropiarlos, o con contratas para repintar sobre lo pintado, reponer sobre lo puesto y adornarse con plumas ajenas, no hace más que explicar este desatino.
Y que no se froten las manos los otros, tanto PSOE como PP, porque lo dicho para unos sabemos que vale para los otros.
¿Resulta utópico pensar que quienes no son militantes o cautivos de cualquiera de ellos se atrevan a negarles el voto (a los tres) y explicarles en las urnas que aún quedan otros por demostrar su incapacidad, porque la suya está más que demostrada?
Desde luego, cuando llegue la convocatoria a las urnas pondremos nuestra memoria (documentada) al servicio de todos ustedes, porque ellos no lo harán.

Anónimo dixo...

Efectivamente. Como bien dice Marcos Andion. todo esto es aplicable al PSOE como al PP. Pero existe un matiz muy importante en relación al BNG.
Para llegar al poder los partidos lanzan una serie de mensajes y tienden a ocupar un determinado espacio. El BNG llega al poder con un mensaje de transparencia, de defensa del patrimonio. Se presenta como alternativa a los otros. Poniendo el acento sobre aspectos tan básicos como son la defensa de nuestro patrimonio cultural. Por lo tanto una de las bases de su discurso ideológico es proteger nuestra cultura.
Que esta chapuza la haga el PP sigue siendo una barbaridad, pero se espera de ellos, ya lo hicieron en otras calles de Vigo. Lo que supone una atrocidad es que quebrante el discurso ideológico del BNG. Esta actuación es un atentado contra el patrimonio. No es una rehabilitación. Esto es simplemente una destrucción de nuestro patrimonio cultural.
Voy a aportar alguna información. En el BNG hay mucha gente viajada y leida. El propio Beiras es un excelente ejemplo. Cuando el BNG estaba en la oposición había pocos trapas. Conforme fue tomando posiciones empezaron a aparecer los nacionaLISTOS de toda la vida. Pues bien, en su día, el BNG tiene una gran oportunidad ALLARIZ, y todo lo que habían dicho lo llevan a la práctica. Todos alabamos esa actuación, incluso Europa otorgó un premio merecido.
Cuando el BNG llega al poder en Vigo, se producen una serie de movimientos. Lois tiene que dejar el ayuntamiento y queda de jefecillo SANTI. Nadie daba un duro por él, pero jugó bien sus cartas. Con ese aire de buen chico iba dando puñaladas políticas a los miembros del partido que le hacían sombra. En el BNG de aquella época primaba el discurso político sobre en navajeo barriobajero. No estaban acostumbrados a un maestro del estilete. Desconocían las mañas a un listillo de este tipo. Y no supieron o no pudieron reaccionar. El tal Santi poco a poco se fue rodeando por un lado de un mar de mediocridad y de otro de palmeros sin escrúpulos, y fue creciendo y controlando los resortes del poder que se resumen en dos: A mis palmeros premios y a los críticos castigos.
Todo esto es muy triste. Es una situación frecuente en muchos lugares. La mediocridad es lo habitual. El problema grave surge cuando un incapaz tiene capacidad de decisión que afecta a la vida de las personas durante mucho tiempo. Lo del Casco Vello es mucho más grave que lo del pazo para el museo. En el caso del museo lo peor que puede pasar es que tengamos un equipamiento que sirve para muy poco y que nos sale en un ojo de la cara. Eso es lo peor. Pero en relación con el Casco Vello la situación es trágica. Se pierde una oportunidad, y pasan décadas hasta que se reclame una actuación contra la horterada.
Todo esto es muy similar a lo que pasó cuando se construyó el paseo de Samil. ¿Se pudo hacer mejor? A todas luces muchísimo mejor. Han pasado décadas, y ahora nos damos cuenta que hay que cambiarlo. Pero Ojo todavía no lo hemos hecho, es dificilísimo porqué es caro. Estas obras son estratégicas, inclinan la balanza hacia un modelo u otro. Y al final todos nos lamentamos con un “Bueno eran otros tiempos” o “Antes era así”. No es cierto. Lo que ocurre es que tenemos la desgracia de que en una determinada sociedad, por casualidades de la vida, llega al poder una persona que no está capacitada para ello. Tenemos muchos ejemplos en la historia. Y hace la desfeita. Desconozco si realmente el tal Santi cree que lo está haciendo bien o no. No lo sé. Lo que es lamentable que el BNG consienta todo esto. No me refiero a la corrupción. La corrupción es nefasta. Si somos prácticos la podemos reducir a una cuestión de costo. Sale más caro. Siendo grave, no es el problema fundamental. La cuestión es que se hipoteca nuestro futuro y se destroza el poco patrimonio que tenemos.

Pablo Eifonso dixo...

Anónimo, estando esencialmente de acordo co que tan claramente expresas, a min cada vez cóstame máis establecer, no esencial, os matices entre os distintos personaxes que acceden, dende un ou outro partido, á política. Tes razón que no caso de BNG, a maior parte dos seus votantes votan non só a un determinado discurso ou programa, senon tamén á confianza en que -a diferencia da dereita nominal- o van cumprir. Os votantes, infelizmente, teñen un acceso moi limitado á información veraz sobre os que realmente fan os seus electos e, ademais, resúltalles máis tranquilizador pensar que as escasas denuncias dende medios independentes (da web 2.0, porque doutros non hai) son froito de conspiracións da dereita ou mesmo de posicionamentos persoais. Quedan tranquilos á vez que seguen a engordar a "masa acrítica" que permite de novo o acceso ao poder destes oportunistas.

Estou absolutamente de acordo co que dis da perda de oportunidade. Xa non só no que supón o destrozo das rúas xa rehabilitadas e a mala práctica arquitectónica das novas execucións, ou o derroche económico. Tamén no que representa na consolidación dunha determinada subcultura urbana fondamente reaccionaria.

Pablo Eifonso dixo...

Maniféstase esa subcultura moi ben no caso da historia dos báculos de alumeado no barrio. Tralas farolas de gas finiseculares, o modelo predominante no barrio histórico foi o denominado "villa". Sinxelo, dun tamaño moi acorde coa escala urbana do barrio, moi extendido de xeito "natural" polos cascos vellos españois. Pouco eficiente pero que co tempo foi sumando complementos na lámpara que o fixeron axeitado para os tempos do aforro enerxético e a sostibilidade. Abandoados durante anos, sen mantemento ningún, a primeira gran renovación faina o finado de Agustín Arca que enche Vigo (e a parte noble do Casco Vello) dunhas tremendas farolas no mercado denominadas "Palacio", tamén coñecidas como "Fernandinas". Caras, desproporcionadas, anacrónicas, fóra de escala nas fachadas e profusamente decoradas en falso histórico, supuxeron un bo pelotazo na época (que logo continuaría C.Porro colocando -por exemplo na fronte do palacete que se construíu no Areal- as fernandinas máis grandes e con máis farois que mirou no catálogo). Despois desta operación, Arca, durante moitos anos, aboandoou por completo o mantemento do alumeado do Barrio histórico: lembro que practicamente mantiña o barrio a escuras e as farolas "Villa" caían a cachos. Ao final dos anos 90 renováronse -penso que co programa Urban- tódalas luminarias (e mesmo cambiáronse algunhas "Palacio" polo máis axeitado modelo "Villa"). Nese momento introdúcese tamén, nomeadamente na praza da Princesa e nalgunha outra rúa que se rehabilita, un novo farol contemporáneo, o "Lanterna". Un deseño italiano proporcionado, discreto, eficiente en parede e sobre pé, formalmente recorda, coas liñas totalmente esencializadas, aos vellos farois. Algúns recordaredes a polémica producida nos medios de comunicación cando se colocaron as "Lanterna". O Faro de Vigo tachábaos despectivamente de "camping-gas" e outras lindezas polo estilo e algúns veciños da asociación-do mesmo signo político cos actuais, filoBNG- piaban por poñer os "Palacio", facendo gala da típica subcultura que prefire o falso histórico á contemporaneidade.
A historia dos faroles ten o seu último episodio na "renovación" xeral que está a facerse con cargo ao Plan E-BNG. Substitúense todos as luminarias con independenza do seu modelo e estado, por un pseudo-deseño copiado (pero en pequeno) do colocado masivamente no Casco Vello de Pontevedra. A coartada este vez é a eficiencia enerxética. A realidade, a homologación da luz das rúas e prazas, a desaparición dos matices nas fachadas, o reflexo agresivo sobre o pavimento agora gris. O derroche gratuíto de fondos públicos necesarios para outras actuacións prioritarias.

Quen e como se decidíu colocar eses novos farois que non son os "normalizados" polo PEPRI do Casco Vello? por que se fixo? canto costaron? canto valen realmente?.

Estou dacordo: o pior é a perda da oportunidade, nun barrio no que cada acción non planificada significa perdas de anos na rexeneración ou mesmo perdas definitivas do patrimonio. Para min, a pior noticia para o Casco Vello é, non embargantes, a ausencia dun plan expreso integral e integrado de rexeneración urbana para a zona. O PEPRI é, para este mester, só unha ferramenta urbanística, pero non lle corresponde fixar as pautas de planificación do proceso. A ausencia de planificación e de criterios está a provocar a pior das "desgracias": o investimento da maior parte dos fondos públicos dispoñibles na adquisición de edificios para dotacións (Rexistro da Propiedae, residencias de estudantes, pinacoteca, arquivo pacheco) nun barrio sobresaturado delas. Cada edificio dotacional significa ausencia de investimento para vivenda. Cada euro da rehabilitaciónn no caserío debe ser empregado para construir vivenda, porque só a chegada de poboación estable pode rexenerar o barrio, tirar dos negocios, xerar mercado de proximidade... dar vida social, económica, cultural.

Mal imos. Pero isto é "o que nos dimos". Grazas Anónimo por pasarte por aquí e comentar.

Lalo dixo...

Concordo pro, a máis de povoación estabel, non está mal que vaian rexenerando pra atraer a xente de fóra do barrio e que non teñamos medo de andar por ali de noite, por iso só acudimos en datas puntuáis coma cando fan a festa dos maios e máis a da Reconquista.

Teño que ir ver esa "horterada" que dicides pra ver. De momento a "priori" esa pedra non me gosta nada e pra o Casco Vello aínda menos.

mar de Lempicka dixo...

Menos mal que existe este blog e outros para ter acceso a malchamada contrainformación. Nos xornais, hoxe en día, abundan xente nova que no ano 91 nin vivía en Vigo, nin era maior de idade para saber de historia local contemporánea. É así como os medios de comunicación se deixan arrastrar pola propaganda política cutre de políticos aínda máis cutres. A xente que sabía, que tiña na súa cabeza o Concello de Vigo cheo de datos na cabeza hai tempo que foi desterrada para non competir por liderazgos na prensa. É así, nos medios, tamén se prima o modelo "político vigués de pacotilla".

Anónimo dixo...

É indecente o que pasa en Vigo, vas a Allariz, en Ourense, e dis: Que maravilla. Que ven está feito. Paseas por Pontevedra, e pensas o mesmo. Percorres Vigo, e da noxo o que están a facer. É increibel.
A miña pregunta é: ¿Como é isto posibel neste século?