IX ÉPOCA

21.6.09

O Campo de Granada

O estudio previo de Moneo -non podía esperarse menos-, resposta con lóxica e bo facer á necesidade de restañar a ferida provocada pola brutal construcción da Casa do Concello. Non debemos esquecer que este edificio foi a única acción realizada do hixienienista e desarrollista "Plan Especial del Castillo de San Sebastián", afortunadamente morto, pero non enterrado, pois a súa "filosofía" contaminou durante décadas á mentalidade do vigués medio, que dende aquela considera, sen máis, que o que hai que facer co Casco Vello da cidade é "tiralo todo e facelo de novo".
Pois ben, con outra mentalidade máis culta, Moneo fai os deberes e demostra non só unha grande sensibilidade, senon tamén un bo coñecemento da evolución urbana da cidade. A súa proposta pretende recuperar no posible a topografía desta zona identitaria, nas abas do Castro, orixe primeiro do que hoxe é Vigo. E faino con "tranquilidade" e sen as alharacas do seu cliente, como é propio dun arquitecto ao que non lle fai falta deixar "pegadas" fantasmas, senon dar servizo público co seu saber.
Estou cos que opinan que un dos poucos peros ao estudio, é que non se plantee a recuperación integral da Panificadora, posiblemente un condicionante que o seu cliente puxo como irrenunciable, ao existir un impresentable e especulador convenio, iniciado xa en tempos daquel concelleiro de urbanismo do PSOE chamado Francisco Santomé. Para min tamén adoece de situarse nunha escala insuficiente, pois a planificacion debera estenderse, polo menos, á Falperra e Barrio do Cura, completando así un ámbito urbano e topográfico coherente.

Non son quen de rematar este breve comentario sobre a proposta de Moneo, sen lembrar que o tremendo e cutre aspecto da chamada Praza do Rei dos nosos días, é obra directa doutra concelleira do PSOE e recén (por fin!) afastada da area política dende o seu último destino como presidenta do parlamento de Galicia: Dolores Villarino. Da súa responsabilidade é o bodrio de praza, o aparcamento e o edificio da Xerencia. Bueno, dela e dun arquitecto municipal casualmente vencellado ao seu partido.
Tamén lembrar que para este espazo propuxo tamén Marta Gutiérrez, arquitecta e concelleira do PP en tempos de Manuel Pérez, un concurso de ideas que foi olimpicamente desprezado pola corporación daquela.
A reacción de Iznogood Figueroa, repetindo o discursiño demagóxico de ignorante, unha peza máis para gardar no arquivo deste señor, para cando finalmente alguén o poña no sitio que lle corresponde.

18 comentarios:

Anónimo dixo...

Totalmente de acuerdo, como muchas veces haces, nos sentimos agraviados por la falta se sensibilidad y buen hacer durante todos estos años, y Moneo hizo un trabaja muy bien planificado y redondo, recuperar el Castro con un mirador espectacular como plaza era y es lo soñado, con un concello practico y extenso, mantener y dar uso a la panificadora(esto al ser privado no entro en su planificación), conectar al paseo de Alfonso con una escalera mecánica(al fin empiezan a ver que esto es lo más recomendable y barato) y tener a los pies del casco Vello, que yo tb. lo imagino lleno de bares de tapeo, sería el despegue definitivo, y es que hay dinero que rentabilizas en el mismo momento que terminas la obra.

pablo gonzalez dixo...

tengo que reconocer que si algo me gusta del proyecto presentado es la ausencia total de "elementos significativos", "edificios emblemáticos" y otras chorradas. Es el primero que veo que realmente pone a la ciudad como protagonista, propone una solución inteligente y realizable. Extraordinariamente compleja de llevar a cabo, pero totalmente realizable, lo que casi convierte su ejecución en una obligación.

Concuerdo con el comentario anterior en que el más beneficiado sería el casco viejo.

Por cierto, ¿será compatible la escalera mecánica con el funicular? ;)

Anónimo dixo...

Con el dinero del funicular haría muchas escaleras mecánicas(que tiene facil mantenimiento, son gratuitas y haces ciudad), una en la subida de la segunda republica(sireno), otra desde el berbes, otra desde el concello hasta el castro, y otra desde cualquier perpendicular de hispanidad al castro, .., haría un radio de 4 o 5escaleras mecánicas para unir el castro y el concello a toda la ciudad, porque aunque a mi no me molestan las cuestas entiendo que esta ciudad tambien se tiene que hacer para los viejos, las embarazadas, los minusvalidos,...., y conectando la zona vieja, la zona comercial, el concello y el castro ya se haría un gran primer paso y me reafirmo en el primer comentario, y si sale el proyecto de Moneo ya no un gran primer paso es poner a la ciudad a andar, esperemos que no quede en un sueño de verano.

arume dos piñeiros dixo...

A min a mera idea de botar abaixo tremendo horror (de paso, ao caer, podería tirar o bahía) xa me parece atractiva, aínda que o edificio tal vez sexa alto de máis e poida eliminar certos belvederes (tampouco é que agora sexa o colmo) desde a rúa Venezuela. Pero sería o de menos, porque o amplo espazo (demasiada explanada para o meu gusto agorafóbico) permite unha saída fantástica ao mar.

Marcos Andion dixo...

No estoy muy seguro porque no se aprecia bien en la imagen, pero me parece que el cuerpo del edificio debería trasladarse a la zona donde aparece el bosquecillo. Con ello se despejaría la perspectiva de la Panificadora y la propia plaza sería un magnífico mirador.
Lo de elevar la cota de la plaza para el acceso al Castro está bien, pero podría aprovecharse para acoger, debajo, todo lo que ahora se coloca encima.
No sé por qué, cualquier edificación se hace en Vigo interponiéndose entre un espacio abierto y el mar.

andresrguez dixo...

El proyecto aún no pude verlo en completo pero tiene buena pinta. La panificadora debería de recuperarse

pablo gonzalez dixo...

respecto a la panificadora, creo que moneo ha hecho lo máximo que estaba en su mano por respetarla (no le llamaba vecino incómodo en el entrevista del fallo?). El recuperarla integralmente, llegado este punto, supondría una inversión que rompería el equilibrio financiero del proyecto.

desde luego el proyecto es de lo mejor que se ha pensado/diseñado en vigo hace tiempo, esa ausencia de "referencias emblemáticas" es encantadora.

coincido con marcos en que habría que enterrar lo que está diseñado para la superficie, pero supongo que es cuestión de pasta (un concello bajo tierra, nada más emblemático) y, por supuesto, con arume, habrá que ver la altura de ese edificio frente al Castro (4, 6 plantas, con suerte?).

Galopin dixo...

Parece que por una vez estamos casi todos de acuerdo en un gran "proyeto" (Iznogood & Sra. de Palmírez dixit)para este Vigo de nuestros pecados. El conjunto tiene aspecto de ágora ateniense, no se si es un poco cursi, pero es lo primero que me vino a la mente al ver ese espacio tan abierto. Aún queda un resquicio para la esperanza, salvo que el Caballerete quiera aportar su granito de arena al emblemático (vaya, ya lo dije) "proyeto".
Por lo que atañe a las declaraciones demagógicas del Chema, ya se sabe lo que tiene el haber forjado su curriculum en la puerta y la barra del "Tebeo" y del "No se lo digas a mamá".
En Caixanova deben estar temblando.
¡¡Jo, que tropa!!

Raquel R. López dixo...

Esta solución de Moneo, afortunadamente nada pretenciosa, demuestra que sí es posible dar al centro de la ciudad una cohesión urbana. Inteligente y creíble la unión que plantea entre el monte del Castro y el casco histórico. Si se logra materializar este elegante proyecto todos nos felicitaremos. El urbanismo más actual pasa por dar gran preferencia a las vías de comunicación; y esta solución que plantea el maestro Moneo, no cabe duda que tiene en cuenta las líneas de tránsito.
Es ésta una buena ocasión para que nuestros concejales, por una vez, den un sí unánime a una intervención que podemos considerar referencial.
Me alegra que las pegas al proyecto sean realmente pequeñas. Nada es perfecto; y conviene recordar que un camello viene a ser algo así como un caballo diseñado entre veinte.
Mi sí, a este bella e inteligente solución.

CCCP dixo...

Si todo muy bien, pero primero pan y luego circo. ¿No te parece?

Aunque seguramente con lo que despilfarro y trinco la sinverguenza Porteiro en Argentina rascandola, seguramente se podrián iniciar las obras. O con lo que trincan algunos concejales que llevan meses sin aparecer por ninguna parte, caso Chus Lago. O lo que trincan con tanta piedra Made in China de las deshumanizaciones de Abel-Fantasias, la inutil Isaura Abelaidas y el sinverguenza del hormigones tambien conocido como el traidor o Angel Rivas.

Puestoa así, no faltaría pasta para comenzar y matariamos dos pajaros de un tiro.

Hasta se le podria exigir al sinverguenza Carlos L. Font, que pagase el alquiler del tiempo que vivio por la puta cara en un pisazo de la Autoridad Portuaria, a cuerpo de rey y gastos a cuenta del pueblo.

Ouse, pasta, lo que se dice pasta sobra, pero habia que hacer antes las guarderias para los tres miños vegueses sin plaza, por exemplo ¿NON SÍ?

Marcos Andion dixo...

A ver, CCCP, que no das aprendido. Se puede decir todo lo que has dicho hasta ahora, sin necesidad de los insultos. Si no sabes hacerlo de otro modo te recomiendo que te abstengas o te vayas acostumbrando a que tus comentarios, con independencia de lo importantes que puedas considerarlos, desaparezcan. ¿Tanto te cuesta aceptar esto?
Luego no vengas con milongas victimistas sobre censuras y otras garambainas.
El que avisa no es traidor.

Pepiño de Mos dixo...

Bueno, veo que hay más o menos unanimidad en los comentarios, aunque cierto es que algún pero tiene. El problema de todo esto es que me temo que la cosa tiene pinta de quedarse en el papel, la situación economica no esta para grandes alardes. Pero sin duda alguna lo que más lamento es lo afirmado por el PP y por Chema Figueroa. Caballero no es santo de mi devoción, pero lo de Porro, Figueroa y compañía es para darles de comer aparte. No habian pasado ni 24 horas y este elemento ya lo estaba criticando, despachando el asunto con un "es un proyecto megafantasioso". Pudo haber dicho que no era el momento, que las prioridades son otras o que era mejor gastar el dinero en recuperar la panificadora. Pero no siguiendo la estela del plan Nouvel y demostrando que al PP se le dan muy bien las flores y que le falta la más minima de las ambiciones para mejorar la ciudad dijo lo que primero que se le ocurrió. Por cierto muy desesperados veo a los del PP en general a Figueroa en particular, porque últimamente le pierden las formas, en este caso al cargar contra Caixanova. Nada oculta que esto o se hace con una parte de financiación privada o es inviable. Entiendo que los responsables de Caixanova habrán ido a escuchar y punto. Claro que aplicando la ley de Murphy siempre puede haber algo peor y lo hay: Miguel Font, que hoy en El Pais dice que el proyecto es otra barbaridad más del alcalde, como el monolito de la ria de Jean Nouvel. Lo califica como feo y un paredón frente a las Cíes. ¿Quién se cree el presidente de Aproin para descalificar asi a dos premios Priztker?¿como alguien como él se atreve a abrir la boca cuando en parte es responsable junto a sus asociados de un sinfin de desfeitas urbanisticas? y parece que quieren seguir con ellas. En realidad Moneo lo que tenia que haber hecho era presentar un proyecto para eliminar de la ciudad a elementos como estos y a sus infinitos intereses particulares que son los que lastran a esta santa ciudad.

xos dixo...

Máis alá de se é realizable ou non polo Concello, o que me gusta do proxecto é que dá o protagonismo ao lugar, en lugar de pretender crear unha torre ou edificio emblemático. Aquí o emblemático é o espacio, non o edificio. Algo inédito, sen dúbida, en Vigo.

CARMELTA-DESCALZA dixo...

Mirar o que opinan aljuns sobre o tema no faro de os.


20 - Comentario enviado el día 23-06-2009 a las 10:23:53
Nadie, creo yo, puede negar que es una buena idea (un guión dice Moneo, no un proyecto como dice Caballero), el problema surge porque es una fantasía, como lo fue el Plan Nouvel en su día, ahora que no vengan a echar la culpa a Corina porque cuando estuvo Jesús Paz tampoco avanzó nada, de hecho estuvo esperando a las elecciones para dejarle el muerto al sucesor. Además ha seleccionado a un arquitecto a dedo jactándose de que era amigo suyo, ¿dónde está el COAG protestando por esta adjudicación?, se dice que es legal porque el montante de la operación se lo permite, ¿será éste el motivo de que haya sido ?tan barato? oficialmente?, ¿o es que hay un coste extra por otro lado?, Sr Caballero la ciudad está levantada físicamente (con dinero del Estado es fácil hacer cosas, como dice el dicho dispara con pólvora del Rey), socialmente con la huelga del metal, y a lo que se dedica él es a montar fiestas de dos años de gobierno (nauseabundo acto de autobombo) pagado con nuestro dinero y a presentar maquetas fantasiosas para su colección, en resumen lamentable.
Autor: Políticamente Incorrecto

21 - Comentario enviado el día 23-06-2009 a las 10:27:18
Definitivamente, este alcalde y los palmeros que le aplauden sus fantasias están totalmente colocados de no sabemos que sustancias alucinatorias. Para cualquier proyecto, lo primero es la financiacion y a partir de saber el dinero que hay se empieza la obra, pero para que vamos a polemizar si es lo que quieren para ir tapando la que se nos viene encima con mas paro, mas locales vacios que no pagan recogida de basuras, ni impuestos, menos pisos a construir que no pagan licencias ni cesion de suelo...y todo esto lleva a menor recaudación y más gasto. Otra fantasia que se queda en una maqueta bien pagada
Autor: Alcalde chimenea Todo fume

32 - Comentario enviado el día 23-06-2009 a las 11:32:10
Cuanto mejor nos iria a los vigueses si el medio alcalde se dedicara a las fantasias en sus momentos sexuales y dejara de jodernos a todos los ciudadanos
Autor: Berto

55 - Comentario enviado el día 23-06-2009 a las 13:49:29
Abeliño por favor; que estamos no San Xoan e non nos Santos Inocentes. Deixa de tomarnos o pelo
Autor: Anxo

Anónimo dixo...

No sé porqué a Font no le gusta un paredón frente a las Cíes. A él los paredones le debieran traer buenos recuerdos

ines dixo...

Estou totalmente dacordo que habería que tirar medio Vigo, agora con este alcade utópico ...Soñamos? Pero, o sinto moito, estou fartiña destas humanizacións "deshumanizadas" NON ME GUSTA NADA, PERO NADA DE NADA ESTE PROXECTO, pero que ninguén se preocupe EU NON TEÑO IDEA DE NADA!

Anónimo dixo...

Da gusto ver ,que por unha vez, estamos case todos dacordo e entusiasmados cun proxecto para esta cidade . Así que eu quero unirme a tal felicitación ao señor Moneo e unirme tamén ás súplicas ou exixencias para a rehabilitación e integración da Panificadora
Pero quería resaltar alguns comentarios que se poden ler aquí con especto a que o proxecto é válido porque non é emblemático.
Entender que este edifico non é emblemático é entender que o Berbés ou as Cíes tampouco o son .
Hai moita confusión con respecto á palabra "emblemático". Dicir que este proxecto de Moneo non é emblemático é como dicir que o Kursaal, ou a Opera de Oslo , tampouco o son.
Os emblemas arquitectónicos son en boa medida quén define unha cidade.
Todalas cidades , e falemos sobre todo das que debería copiar Vigo como Barcelona,Paris, Londres, Berlin ou Nova Iorque están cheas de arquitectura emblemática. Costa imaxinar a París sin a torre Eiffel ( mais criticada no seu tempo, especialmente por xente da cultura, que o Plan Nouvel de Vigo). Costa imaxinar a Nova Iorque sen o Empire State ou o Edificio Chrisler, etc. etc.
Tamén costa crer que á alguen de aquí, non lle gustaría ter nesta cidade A Casa da Cultura de porto, o Beaubourg ou incluso o Gugenhein de Bilbao ou Nova Iorque,todos edificios emblemáticos.
Independientemente de si a obra é emblemática ou non a diferencia debería ser unicamente entre boa ou mala arquitectura.
Entender que unha capeliña románica moi sinxela é millor que a altísima e emblemática catedral de Estrsburgo é un auténtico disparate.
A verdadeira solución ou modelo arquitectónica debería ser como a que adoptaron en Malmo, Un bairro marabilloso de casas baixas coroado cun dos rañaceos mais bonitos que existen , o Turning Torso. É dicir, a beleza ( é orde) debe primar e non as alturas .
San Gimignano, na Toscana, está considerado o pobo mais bonito do mundo pero seguramanete non sería así se non tivera a cantidade de torres que tén ( alturas que ún podería considerar deproporcionadas para o tamaño do pobo).
este odio contra o emblemático me recorda a algúns amigos que teño do Bloque que tamén o teñen , como tamén o teñen cara todo tipo das chamadas "tendencias", Falemos de música tecno-house,nova cociña, deseño en xeral, a arte contemporánea , o cine de acción e sobre todo Moda. Cando escoitan a palabra "Fashion", é como se viran ao diaño.
E por moito que intento explicarlles que unha cidade en altura é moito menos contaminante que outra que nón e polo que Nova Iorque é menos contaminante que Londres ou Los Angeles non son capaces de entender .
Por algúns comentarios que se poden ler aquí decindo que o edificio quedaría millor enterrado parecera dar a entender que a millor arquitectura é a que non se ve e que as millores cidades deberían estar enterradas.
Animo desde a quí a desterrar tópicos ou estereotipos falsos e camiñar na procura do novedoso , do actual e deixarde cautivar pola beleza ordenada independientemente da escola ou estilo á que pertence.
Confio non crear demasiada polémica nesta apacible armonía .
Saudos
PEPINHO

Pablo Eifonso dixo...

Grazas Pepinho polo teu comentario. Non leín en ningún sitio que o proxecto fose válido por non ser emblemático. Se cadra, valorouse que o proxecto de Moneo non fose "emblemático", que che vén ser cousa bastante distinta. Colocar "emblemático" no contexto do pseudodiscurso político e arquitectónico en Vigo ten un significado unívoco e nada ten que ver co emblemático que sexa, por exemplo, a Casa da Música de Porto (non da Cultura) o Chrisler ou Empire State. "Emblemático" é por exemplo o edificio en xeral hortera ou pseudoculto que premia tódolos anos APROIN, o Julio Verne de C.Porro no peirao da Marquesina, o proxecto de Colina encantada ou a celebración da Volvo Ocean Race en Vigo.
O teu comentario parte -que lle imos facer! para moitos só hai branco ou negro- dun prexuízo sobre a percepción da contemporaneidade dos que facemos este Blog. Prexuízo, xa que logo, porque non é deducible máis de de facer xuízos sobre intencións que non se manifestan nos nosos textos. Nin somos incondicionais dos edificios baixiños nin dos rañaceos. Tendemos a ser incondicionais das cousas razoables e razoadas, non das ocorrencias ou dos intentos de comuñón masiva con rodas de muíño.
Non sei o que ti viaxarías, pero eu, agás a Ópera de Oslo, coñezo todos e cada un dos emblemas arquitectónicos que citas e por máis que busco non atopo unha relación coas ocorrencias ás que nos teñen acostumados os nosos amiguiños da cidade. Porque ou pouco coñeces a xénese da construcción, por exemplo, do Guggenheim de Bilbao, dentro do gran proxecto Bilbao Metrópoli 30, ou non coñeces o que é o proxecto Nouvel de Caballero. Porque mentres o primeiro constrúese como unha peza dun proxecto de desenvolvemento integral e rehabilitación da ría de Bilbao (que aínda hoxe se está a concretar en múltiples pequenos proxectos), o segundo só constitúe unha actuación cosmética e parcial sobre un mínimo tramo da franxa costeira, sen ter para nada en conta,para máis inri, nin a preexistencia nin o desenvolvemento racional de ámbitos urbanos inmediatos, como o ensanche, o Areal ou o Casco Vello, mero adornos abandonados.

Prégoche que nos leas sen prexuízo, con toda a carga crítica que se agradece, pero sen presupoñernos principios inmobilistas en urbanismo ou arquitectura. Pero non confundimos obras con progreso.
Saúdos