IX ÉPOCA

18.12.05

Sen rumbo


As decisións sobre a ubicación de servicios e institucións na cidade mais parecen froito de tertulias alcólicas de bar que de meditación e debate. Se hai uns meses a Alcadía tiña que ser situada no casco vello da cidade, de repente e sen moitas explicacións, pasa a desprazarse á zona hosteleira do Areal. No primeiro caso tratábase de pular por ese barrio sempre en reconstrucción. No segundo tratase de aproveitar o vello edificio do Goberno Militar ¿por algunha razón psicoanalítica profunda?
O edifico Cambón destínase agora a sede do Parque Nacional das Illas Atlánticas que tanto esforzo custou "traelo para Vigo" (observese o detalle: sempre estamos en competencia cos enemigos externos da cidade, causantes de tódolos males).
Non sabemos moi ben cales foron as razóns e urxencias da decisión pero, alomenos, hai un par de detalles nos que se tiña que ter reparado. Desde hai dias vense falando da posibilidade de concentrar as institucións académicas e de investigación relacionadas co mar: a cidade do mar que ben podería situarse nos terreso da antiga ETEA. A sede do Parque ben podería ser unha máis a xuntar. Pero é que ademáis, como é ben coñecido polos que visitan parques naturais, os centros de interpretación deben situarse no contexto que tratan de interpretar. En Doñana os centros de interpretación ubicanse nos propios ecosistemas (lagoas, bosques, rios) , en Ordesa están na montaña e no Timafanya podemos contemplar na porta do centro os fenómenos volcánicos. Poñamos que, no noso caso, situar o centro de interpretación nas propias illas, tería o inconveniente do dificil acceso, pero parece sensato que alomenos estivera na beira do mar. E os terreos da ETEA son neste caso idóneos.
Decisións como a comentada no fan senón reforzar a visión "centralista" de servicios culturais ( xusto na dirección contraria do feito cos sanitarios e educativos públicos) o que demostra duas cousas: aqui non se cré , por moito que se manifeste, que Vigo é algo máis que o que queda no anel do "circular centro" e que a política "escaparatista" continua.
Por certo, ¿repararon vostedes na diferencia que hai entre a Travesía de Vigo coas súas palmeiras de "todo a cen" e o centro da cidade iluminado coa mesma empresa, perdón, estética co Corte Inglés? Estimado Carlos, donde queira que estés, ¿sigue habendo clases?.

1 comentario:

Anónimo dixo...

La explicación de todo eso es muy sencilla: lo que realmente define a Vigo es la mutación, el cambio permanente, dentro de la más genuina representación del caos. Aquí hace años que no repetimos alcalde, y hasta nos hemos gastado dos con una sola votación; la pérgola que rigió durante años la Plaza de Portugal, tras el preceptivo deambular por el desierto, acabó en Bouzas; la fuente luminosa de la Plaza de España, donada por Cesáreo González a la ciudad (no como el pulpo, que se lo regalaron a Corina), sigue en la fase deambulatoria; la pareja de tritones de la escalinata de la antigua Plaza de Portugal se ha divorciado a la fuerza y ornan por separado sendas nuevas ubicaciones; la farola de Urzáiz estuvo en la Puerta del Sol y en Bouzas, creo, y el grupo escultórico de Cachamuiña, pasó de la Plaza de España a la de la Independencia. Hasta el Sireno sufrió la fiebre trasplantadora y fue propuesto para presidir el cruce del Seminario.
La verdad es que el que la alcaldía ande de la Plaza de la Constitución a la de El Rei, y de ésta al edificio Cambón, para postularse ahora para el antiguo Rectorado, es de lo más coherente. Lo peor de esta ciudad es que acabamos pudiendo con todo..., hasta que todo pueda con nosotros.