IX ÉPOCA

23.4.06

Parkings no centro: espacio público, negocios privados

Como non podía esperarse menos, un clásico xa en Vigo antes de rematar unha lexislatura: unha boa e milmillonaria concesión. O goberno do PP xa ten o seu proxecto millonario antes de irse (o do PXOM repártese doutra maneira): a construcción de 6 novos aparcamentos subterráneos, cun coste estimado de 77 millóns de euros. Non está nada mal o negociete... pensemos, din, que é gratis para as arcas públicas, pois se subhasta a construcción e explotación mediante un contrato de concesión de obra pública. Fíxense vostedes: só temos que aportar -regalar- o subsolo e, alehop!, vén a iniciativa privada e constrúenos uns marabillosos parkings cos que encher o centro de coches, ruído e contaminación, mentres uns poucos se embolsan uns cuantiosos beneficios por trepecentos anos de concesión do espacio público soterrado.

A barbaridade é inconmensurable. Non só polo trauma que supón someter a outro longo período de obras esta castigada cidade, senon, sobre todo, porque se trata dunha acción inxustificada e inxustificable dende o punto de vista da sostibilidade.
Por todos é sabido que a política de tráfico aceptada na Europa da sostibilidade, a da Carta de Aalborg -asinada por certo por dúas veces polo Concello-, é a da diminución -ou mesmo desaparición- do vehículo privado no espacio urbano, especialmente no centro das cidades coa potenciación do transporte colectivo e a recuperación do espacio para os peóns. É tecnicamente recoñecido dende hai moito tempo, que os aparcamentos soterrados no centro das cidades teñen un indubidable "efecto atracción" para o uso do vehículo particular. Por iso mesmo, as grandes cidades (claro, que Vigo, para estes novos ricos do PP, segue a ser unha aldea), plantéanse a construcción de aparcamentos disuasorios fóra dos centros, en zonas facilmente conectables co transporte público ou estacións intermodais. Disuádase así do uso do vehículo privado e, consecuentemente, redúcese a contaminación atmosférica e acústica.

Recentemente expresábao así a Euronews a Ministra eslovena de Medio ambiente e Ordenación Territorial, na reportaxe "Devolver a saúde ás cidades de Europa"(ver esta reportaxe en video): "Sen un plano integral é imposible dar solucións fiables aos problemas urbanos. Por exemplo, se o Concello decide apostar polo transporte colectivo e, no mesmo momento, os urbanistas deciden construir un aparcamento no centro, non conseguiremos reducir o tráfico nin as emisións contaminantes".

Así é o Concello de Corina: subscribe a Carta de Aalborgh, inicia (é un dicir) o proceso de Axenda 21 Local, éncheselles a boca co da potenciación do transporte público e.... van furar as principais vías da cidade para facer negocios -uns cantos, claro- á nosa costa. Conta ademais para esta barbaridade co apoio dunha oposición tan carente de criterio que xa cheira. Con esta equivocada e interesada medida, atráeranse miles de vehículos ao interior das zonas máis saturadas e contaminadas da cidade. ¿A isto se lle chama desenvolvemento sostible ou é simplesmentes un chanchullo?.

Débese evitar a barbaridade que quere cometer o goberno do PP coa aquiescencia dos grupos municipais do PSOE, BNG e PG. É preciso defender, cando aínda estamos a tempo, un desenvolvemento urbano sostible. Aos que seguen a facer substanciosos negocios privados co espacio público non lles interesa un desenvolvemento tal: aos cidadáns si.

13 comentarios:

Anónimo dixo...

¡que barbaridad! ahora que parecía que la ciudad empezaba a vivir cierto periodo de calma, asi sin grandes obras y ahora pretenden construir seis aparcamientos. Por cierto sabrás que a los concursos acudirán las grandes constructoras españolas, alguna de ellas con sospechosas relaciones con el PP

Anónimo dixo...

Que le pregunten a Manolo Pérez lo bien y provechoso que le salió lo del aparcamiento subterráneo de Urzaiz!! Nos tiene que estar muy agradecido a los vigueses!. La verdad es que Corina y Coello no va a ser menos ¿no?

Anónimo dixo...

La concesión de obra pública:

"No parece dudoso que la imprescindible eliminación de las enormes carencias de infraestructuras que aún existen entre nosotros no puede abordarse con carácter general, más allá de obras aisladas y determinadas, a través de un llamamiento generalizado a la financiación privada, al margen del tradicional contrato de obra, porque el recurso al capital privado lo es siempre a cambio de precios tan elevados como poco transparentes y artificiosamente vestidos. Y, puestos a pedir dinero, mejor acudir derechamente al crédito que recurrir a prestamistas, tenderos que fíen o empresas amigas que acepten cobrar más tarde a cambio de cobrar más caro. Nadie puede elevarse del suelo tirándose de los pelos ni ningún Estado puede dejar de pagar las infraestructuras que necesite por mucha audacia contable que se ponga a su servicio: ya advertía sabiamente el gran Napoleón al conde Mollien, su ministro del ramo, que el imperio de la imaginación termina justamente allí donde comienzan las finanzas."

Articulo de Raúl Bocanegra en Faro de Vigo de 13/11/2004

Anónimo dixo...

La alameda y su entorno quedó muy bonita, pero a sus vecinos el aparcar, a 200 metros de sus casas, ahora le cuesta mínimo 80 euros, y no pueden ni parar unos minutos para descarga.
Algo está mal pensado. Mientras tanto esta zona pierde población.
Sres urbanistas resxponsables, la cabeza, además de calcular comisiones, debería de darles para algo más.

Anónimo dixo...

Vigo se quedará sin posibilidad de tener un transporte público subterráneo. será imposible rescatar las concesiones que ahora darán a los amiguetes del PP y que padeceremos todos los vigueses. No tiene ningún sentido hacer tantos aparcamientos subterráneos. necesitamos un mejor transporte público, limpio y barato: El Metro. Que no nos vendan la moto.
Figueroa y corina tienen prisa con el tema que les reportará unos buenos beneficios...Eso es lo que importa, no la ciudad y los ciudadanos

Anónimo dixo...

Tienen prisa porque saben que pueden sacar una buena tajada gracias al pelotazo de algunos. Mientras tanto los vigueses veremos como se aleja más la posibilidad de tener Metro en la ciudad. Con los problemas en el tráfico,los precios de los combustibles y la enorme contaminación que sufrimos... todos sabemos que esa sería la solución a muchos problemas de Vigo pero claro eso es como la red de alcantarillado y la depuración de las aguas...no reporta beneficios "rápidos"... ni decora como los floripondios, palmeritas a 3000 euros, etc...pero SON LO PRINCIPAL PARA LOS CIUDADANOS que entre otras cosas les PAGAMOS los sueldos...Así que menos cara y más responsabilidad. Vigo tienen una mafia que es la que manda

Anónimo dixo...

Su único interés es mantener el sillón...caiga quién caiga....

Anónimo dixo...

Eso eso que nos pongan un METRO, solucionaría grandes problemas de Vigo. Es rápido, limpio, barato y deja libre la superficie ¿qué más se puede pedir?
También mnecesitamos una buena red de trenes de cercanías. Los políticos que sean serios y que trabajen por las cosas necesarias en lugar de basar todo en la construcción especuladora ¿por qué será?

Anónimo dixo...

Las grandes constructoras se llevarán la tajada y el PP se beneficiará bien gracisa a sus amigos y nosotros nos ...

Anónimo dixo...

Es su gran negocio por eso tienen tanta prisa por concederlos....Es una vergüenza que los políticos piensen más en su beneficio y el de sus partidos en vez de pensar en la ciudad.
necesitamos más medios de comunicación públicos, rápidos, limpios, baratos.
no se les debería regalar a unos cuantos el subsuelo de la ciudad. es un pelotazo

Anónimo dixo...

Qué hace el Bloque de Quintana? porque de el de Toba ya no hablamos...Que sean coherentes con lo que predican

Anónimo dixo...

Todos se forran con las obras de la ciudad. Que investiguen bien a nuestros políticos. Esto es como Lugo

Anónimo dixo...

Aquí atopamos o cutre sentido da existencia de algúns:

"Qué hace el Bloque de Quintana? porque de el de Toba ya no hablamos...Que sean coherentes con lo que predican"

Pois non sei eu que ten que ver o bloque nin de Toba, nin de Quintana cos aparcamentos do PP. De feito non creo que lles teñan moito aprezo cando perderon a alcaldía por mor do panking-trampa de Urzaiz.

Máis culpa teñen Ventura e a súa camarilla por teren querido gobernar sós con 8 concelleiros e o apoio do compañeiro-camarada Soto, tentando consumar un engano aos seus socios, rompendo o estabelecido no pacto de goberno repetidas veces para ver se marchaban eles, e finalmente botándoos fóra cando víu que non marchaban de motu propio. Así lle entregou o Concello a Corina: "por lo menos ella no es nacionalista -este era o seu verdadeiro obxectivo-".